
Gayrimenkul Danışmanlarının Adres Değişikliği Yaparken Takip Etmesi Gereken Adımları Sizler İçin Sıraladık.
1. Yeni Dükkan İçin Kira Kontratı Düzenlenir
İlk adım, yeni ofisinizle ilgili kira kontratını resmi olarak hazırlamak olmalı.
2. Vergi Dairesine Gidilerek Adres Değişikliği Bildirilir
Yeni adresinizi bağlı bulunduğunuz vergi dairesine bildirmeniz gerekmektedir.
-
Vergi dairesi, adres değişikliğinizi sisteme işler ve size yeni vergi levhası verir. Bu belgeyi almanız diğer kurumlardaki işlemler için zorunludur.
3. Esnaf Sicil Müdürlüğü’ne Gidilerek Adres Değişikliği Yapılır
Yeni vergi levhasıyla birlikte İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Müdürlüğü’ne giderek adres değişikliğinizi kaydettirmeniz gerekir.
📍 Adres: Şehit Fethi Bey Cad.No: 49/1 Birlik Plaza 35210 Konak İZMİR
4. İzmir Emlakçılar Odası’na Adres Değişikliği Bildirilir
Esnaf sicil kaydınız güncellendikten sonra Esnaf Sicil Tasdiknameniz ile , bağlı bulunduğunuz oda olan İzmir Emlakçılar Odası’na giderek adres değişikliğinizi bildirmeniz gereklidir.
Gerekli Belgeler:
-
Yeni vergi levhası
-
Esnaf sicil tasdiknamesi
-
Kimlik
Oda sisteminde adres güncellenmeden yetki belgesi işlemleri yapılamaz.
6. TTBS Sisteminden Yetki Belgesi Yenileme Başvurusu Yapılır
Son adım olarak Ticaret Bakanlığı’nın TTBS sistemi üzerinden (Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi) yetki belgenizi yeni adresinize göre yenilemelisiniz.
-
https://ttbs.gtb.gov.tr/ adresine giriş yapın
-
Sisteme e-Devlet ile giriş yaparak işletme bilgilerinizi güncelleyin
-
Yeni adres bilgilerini ve gerekli belgeleri yükleyin
-
Yetki belgesi talebinde bulunun
Başvurunuz onaylandığında yeni adresinizi içeren güncellenmiş yetki belgeniz e-posta ile gönderilir veya sistem üzerinden indirilebilir.